تاثیر ترخیص خودرو و ماشینهای لوکس بر بازار


مصوبه دولت برای ترخیص خودرو و ماشینهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی تأثیری بر ارزش و قیمت این نوع خودرو و ماشین‌ها در بازار نداشت.

مصوبه دولت برای ترخیص خودرو و ماشینهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی تأثیری بر ارزش و قیمت این نوع خودرو و ماشین‌ها در بازار نداشت.

مصوبه ترخیص خودرو و ماشینهای با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی درحالی صادر شد که با وجود ممنوعیت واردات این خودرو و ماشینها، تعداد زیادی از آن برای ترخیص در گمرک دپو شده بود.

در ماه‌های اخیر با توجه به ممنوعیت واردات خودرو و ماشینهای با حجم بالای 2500 سی‌سی و عدم عرضه خودرو و ماشینی جدید به بازار، ارزش و قیمت این محصولات افزایش یافت، به طوری که اعمال تعرفه 140 درصدی برای واردات این خودرو و ماشینها تأثیری در ارزش و قیمت آنها نداشته است.

به گفته فعالان بازار، اعمال تعرفه 140 درصدی هزینه واردات این خودرو و ماشینها را افزایش می‌دهد که این هزینه با میزان افزایش ارزش و قیمتی که در حال حاضر به دلیل عدم عرضه این نوع خودرو و ماشینها اتفاق افتاده، قابل پوشش است.

در حال حاضر ارزش و قیمت تویوتا لند‌کروز در بازار 370 میلیون تومان است که با وجود مصوبه ترخیص خودرو و ماشینهای با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی، تغییری نسبت به روزهای قبل نشان نمی‌دهد.

ارزش و قیمت تویوتا آریون نیز به عنوان یک خودرو و ماشینی با حجم موتور بالا در بازار 205 میلیون تومان است.

در مورد بی‌ام‌و X3 فول می‌توان به ارزش و قیمت 345 میلیون تومانی این خودرو و ماشین اشاره کرد.

لکسوس RX نیز یکی از محصولات با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی است که در حال حاضر ارزش و قیمت آن در بازار 405 تا 410 میلیون تومان است.

در بین محصولات پورشه نیز باید به محصول 6 سیلندر کاین اشاره کنیم که ارزش و قیمت آن در بازار 850 میلیون تومان است. نوع 8 سیلندر آن نیز جزء محصولات با حجم موتور بالا محسوب می‌شود که در بازار به ارزش و قیمت یک میلیارد و 100 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

در بین محصولات هیوندایی نیز می‌توان به خودرو و ماشینی جنسیس با ارزش و قیمت 235 میلیون تومان در بین خودرو و ماشینهای با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی اشاره کرد.

آزرا گرانجور نیز یکی از محصولات شرکت هیوندایی است که با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی به ارزش و قیمت 202 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

ارزش و قیمت RX55 نیز در بازار 212 میلیون تومان است که جزء خودرو و ماشینهای قرار گرفته در لیست خودرو و ماشینهای ترخیصی خودرو و ماشین محسوب می‌شود.

ارزش و قیمت بنز E300 نیز به عنوان یک خودرو و ماشینی با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی حدود 420 میلیون تومان است و در مورد S500 نیز باید به ارزش و قیمت حدود یک میلیارد تومانی این خودرو و ماشین اشاره کرد که تغییر چندانی در بازار نداشته است.

* پراید هم گران شد

در کنار ثبات ارزش و قیمت خودرو و ماشینهای خارجی، در مورد خودرو و ماشینهای داخلی نیز تغییر چندانی در ارزش و قیمت‌ها مشاهده نمی‌شود، هر چند بعضی محصولات مانند 206 تیپ 2 و پژو پارس سال با کاهش 500 هزار تومانی ارزش و قیمت روبرو هستیم، به طوری که این خودرو و ماشینها به ترتیب 36 و 33.5 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

در عین حال، ارزش و قیمت محصولات پراید به دلیل تأخیر در تحویل این خودرو و ماشینها با افزایش همراه بوده به طوری که ارزش و قیمت سایپا 111 مدل SX با رشد ارزش و قیمت 500 هزار تومانی به 17 میلیون و 200 هزار تومان رسیده و سایپا 131 مدل SX نیز با افزایش ارزش و قیمت 200 هزار تومانی این روزها به ارزش و قیمت 16 میلیون و 200 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

جهت اطلاع از آخرین تغییرات وب سایت نازترین در خبرنامه وبلاگ ثبت نام کنید:




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



سه شنبه 30 مهر 1392